Vi är med hus.


Det är mycket som händer i livet här just nu. Vi har nämligen blivit med hus. Jag kan inte ta in i min skalle att vi nu har en egen enplansvilla i ett underbart område här i Västerås. Min dröm har alltid varit att mitt barn ska få växa upp i detta område då jag själv alltid ville bo där när jag var liten. I huset som vi har köpt är det knappt något gjort i sedan det byggdes 1963 då samma kvinna haft det i alla år. Så ja ni förstår ju att det är endel att göra. I princip ALLT. Rotrenovering. Förra veckan rev vi typ 5 stycken väggar. Just nu håller vi på att dra om all el. I morgon kommer rörmokarna och bilar samt drar om alla rör och sätter i nya brunnar. En av altandörrarna ska sättas igen och fönster i kök och badrum ska bytas dom närmaste dagarna. Resten av fönstrena får vänta tills det blir varmare igen. Så just nu är det massa underarbete som sker liksom. Längtar till vi får börja göra lite finare saker som typ tapetsera fondväggarna eller sätta upp det nya köket vi beställde i går. Fördelen med att köpa ett renoveringsobjekt är ju att man kan få det helt i sin smak. Men ja det är det ju sjukt mycket arbete och väntetid men der är det värt :-)

 
 

 



Kommentarer
Torie säger:

Men GUUUUUD vad spännande! Fortsätt blogga också, haha! Puss! <3 :)

2014-10-24 | 10:22:32
Bloggadress: http://theperfectmess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback