"Heeeej tjockiiiiis!!"

Nu kanske jag kommer att vara en sån där dryg en, men sen när vart det okej att kalla någon tjockis? Bara för att man är gravid så är det helt plötsligt okej från alla håll och kanter att påpeka ens kropp och dess nya utseende? Jag upplever oftast att det är män i 40-70 årsåldern som kommer med den där kommentaren "Heeeej tjockiiiiis". Det tycker dom är askul och oj så finurliga dom precis varit. Roligaste på hela dagen. Enligt dom. Visst menar dom säkerligen inget illa utan dom tycker väl att man borde förstå med alla dessa graviditetshormoner, foglossningar och drastiska förändringar av kroppen att dom syftar på den växande bulan man har till mage. Om det är någon gång som man borde vara försiktig med att kommenterna någon annans kropp så är det väl nu? Trots att kommentaren börjar bli ganska vanlig så blir jag lika förvånad varje gång någon ropar "Heeeej tjockiiiiis!" 
 
Jag har gått upp en massa i vikt under dessa 6 månader och kommer säkerligen att gå upp mer dessa resterande 3 månader. Jag trivs inte alls med det. Jag tror inte att det är många som tycker att det är kul att gå upp i vikt någonsin men om det nu skulle finnas en tid som det är mer okej att gå upp i vikt så är det väl nu när man är gravid? Jag väger mig inte och kommer inte att göra det heller. Varför ska man ha ännu en sak som en siffra att oroa sig över under graviditeten? Räcker det inte med att behöva tänka på förlossning, blöjor, om man blir en bra förälder, amning/flaskmatning, bilbarnstolar och allt vad det nu är? Vikten kan man väl ta tag i när bebis väl är ute anser jag. Det jag ville komma till är väl att det då inte hjälper när folk kommer med dessa tråkiga hälsningar och kommentarer. Jag ser bara inte det roliga i det hela och jag skulle för mitt liv ALDRIG under några som helst omständigheter kunna kalla någon för tjockis.
Kommentarer
aliengirl ^w^ säger:

Vem fan är så jävla dum att kalla en gravid tjej(eller vuxen kvinna) för tjockis, vad tänkte den personen med som skrev en sådan kommentar?
Att folk som är gravida, förder en baby som är litet som ett suddi? :(

Jag är iallafall glad för din skull att du ska bli mamma till en pojke/flicka! :)

2012-10-31 | 13:36:04
Bloggadress: http://aliengirllouise.blogg.se
GG säger:

Gamla härskartekniker som avslöjar ALLT om de som uttalar sig raljant, nedlåtande, fördömande eller klappar en på huvudet eller magen! Har ingenting att göra med dig som person! Om jag sitter i ett sammanträde och märker att någon självutnämnd härskare trackar tjejerna så brukar jag (som är man) fråga. Vad menar du egentligen, kan du utveckla din argumentation? Jag lovar att det blir tyst :-)
Vi kloka brukar säga att: det finns det inget vackrare än en gravid kvinna!

Svar: Tack GG din kommentar värmde! :-)
Emma Damm

2012-10-31 | 15:18:42
aliengirl ^w^ säger:

Sv: Jag gillar linnet jättemycket. :D

2012-10-31 | 17:38:12
Bloggadress: http://aliengirllouise.blogg.se
Jessica damm säger:

Det finns folk till allt....tyvärr!
Men du är verkligen hur fin som helst, det bara strålar om dig och det är väl därför det finns människor som måste kommentera, det kallas avundsjuka.....jag tycker att du ska fortsätta stråla och vara så vacker som bara du kan och lyssna inte på någonting annat.....
Och glöm inte vad du kommer att få tillbaka....det är ju faktiskt det finaste som finns, som ligger därinne och växer och då är ju kilona på vägen dit totalt oviktiga......
Kram Jessica

Svar: Tack snälla svägerska för dom otroligt fina raderna :-) massa massa kramar till dig så ses vi nästa helg? kraaaaaaamisar
Emma Damm

2012-11-01 | 20:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback