Sjuk voffsing.

En svullen hund med kanyl i benet. Dock inte alls lika svullen som när vi åkte till Strömsholm..

Usch vilken pers. I går när jag kom hem på lunchen för att ta ut vovvsingen våran så kom han ramlandes ner för trappan. Orsak? För att hans ansikte var så pass uppsvällt att han inte kunde öppna ögonen och se något. Hela hans asikte var dubbelt så stort än normalt, minst! Tror ni att jag fick en chock eller? Jag trodde inte att det var min lilla Hugo. Jag fick panik och vi ringde Strömholms djurklinik direkt. Det bör tilläggas att jag absolut inte är pjåskig med han eller oroar mig inte särskilt mycket annars heller. Men nu såg det inte bra ut. Så vi åkte in med han direkt. Vi vart där i nästan 6 timmar. Han hade lite feber och fick ta blodprover och sånt därnt viktigt. Dom kunde inte hitta något konkret men dom trodde att det kunde vara ett ormbett vid nosen så vi ska behandla det som ett ormbett. Vi blev tillfrågade om vi ville att han skulle stanna kvar över natten så dom kunde hålla koll på honom.. men vi valde att ta med honom hem och ställde ist. klockan några ggr i natt och kollde till honom själva. Känns hemskt att lämna honom där eftersom att jag vet vilken mamma och pappagris han är och då plus att han är sjuk! Så nu har han fått en burk med kortison som han ska ta ett tag framöver så förhoppningsvis är han OK snarast :-) Han är redan mycket bättre i dag lilla tofsen min.
Kommentarer
Anna med A säger:

Åh så söt!

2012-06-28 | 20:00:21
Bloggadress: http://frokenvs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback