Lasse W. intro.

 

 

 

Så jävla vackert. Höll på att börja lipa när dom visade den här videon innan Lasses konsert i december. Jag blir alldeles lugn av rösten och musiken.. Hela jag ryser.

 

Den är bara så jag på något vis.





"Knappt har ögonen vaknat

Så kryper dem levande fram igen

Lyssna en stund innan du kliver ut

Ljusblå trumvirvlar

Sorglösa fåglar

Tröga däck mot stenarna

Jag vet att jag såg dig där i asfaltsskogarna

På den genomfrusna snön

Ibland gick du med svarta fötter genom labyrinterna som en rik grevinna på dimmiga ägor

Andra dagar satt du bakom något av de blå fönstren och rättade till soffkuddarna framför tvn.

Din värld började ta form utan att du märkte det

Genom den svala höstluften blåste vi tankar emellan oss

Tvärs över lekplatserna, tvärs över parkeringsplatserna till ändhållplatserna

Plastpåsar från en liten närbutik fladdrade i vinden på väg mot olika hem

Jag gjorde en chansning och halkade

Slog ut en tand

Blodsmaken tårarna och den frostiga luften snurrade i några barnsliga sekunder

På kvällen klibbade köksgolvet under fötterna igen

Vi var där vi var

Med munnarna fulla av citronkolor vandrade vi till judéen för att skattskrivas

men visst ville vi uppleva till fångatas av illusionerna

gräva med bara händer i livets osynlighet

Allt tillhör inte bara andra vi får välkomnas själva

du och jag och i kväll är vi här, och nu, nu börjar det"

Kommentarer
Art by Lisa Lans säger:

åh, va vackert!

2010-02-03 | 18:00:02
Bloggadress: http://lans.blogg.se/
E - en blogg om allt säger:

TÄVLING I BLOGGEN, GISSA VAD DET ÄR PÅ BILDEN OCH FÅ EN LÄNKNING!

2010-02-03 | 18:46:57
Bloggadress: http://eeliinduvet.blogg.se/
Emmy säger:

Skit fina bilder!

Btw, du skickade fel grejer till Kissie...

Just wanted to let you know ;P

2010-02-04 | 15:40:22
Bloggadress: http://schemmy.blogg.se/
irina säger:

jaså? :D haha fan va nice:D

jag pratade inte så mycket med henne men hon va typ alltid snäll vad jag kommer ihåg haah

jag gick mode/design och hon gick frisör så vi typ hade massa lektioner ihop :)



Fett nice att du har kommit någonstans med din konst :D

du är duktigt som fan!

2010-02-04 | 16:36:16
Bloggadress: http://irinakrantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback