Tjatiga bloggar.

Guuuud vad jobbigt det är med bloggar som upprepar saker hela tiden. Tycker inte ni? Nu har jag upprepat er om att ni ska rösta på mina motiv till Vero moda-tävlingen och jag förstår att ni spyr på det. Men det finns vissa bloggar där personen som skriven inlägget hela hela tiden drar upp samma saker om och om igen. Så fruktansvärt tråkigt att läsa.

Även bloggar där dom skriver hur mycket livet suger, vill ha medlidande osv. Tycker någon att sådant är kul att läsa? Man vill väl läsa bloggar för att det är roligt inte för att själv bli deppig för att man får så mycket deppig energi av att läsa depp-bloggar? Är jag själv deppig så skriver jag helt enkelt inte alls. Det är okej att skriva att ens dag har varit dålig blablabla, men att hålla på och älta och älta och inte göra någonting åt sitt liv är bara töntigt och man tappar respekten för dom som håller på så.

Folk tjatar om huuur populära dom är, hur många läsare dom har osv i sina bloggar mer och mer. Förrut var min statistik också viktig för mig men nu är den inte det längre. Okej det är alltid kul att ha läsare. MEN vill man att dom ska stanna för alltid så gör dom ju det annars är inte min blogg deras stil. I det långa loppet blir det för jobbigt att tänka på statistiken och det.


Gillar folk min konst så gör dom det, gör dom det inte så ska jag kanske hålla på med något annat helt enkelt. Det får tiden utvisa.



Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

word sister!

2009-05-12 | 20:29:13
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/
Eliyana säger:

Bra sagt. Jag känner ibland att jag nästan skriver lite för deppigt, men men jag får gottgöra med lite gladare inlägg sen. tycker det är så tråkigt när man märker att man endast skriver för att få läsare. Jag skriver lite för att min syster ska veta lite vad som händer i mitt liv nu när hon och jag bor en bit ifrån varandra, men annars skriver jag ju för att jag har lust att skriva ner saker. Skulle aldrig få för mig att skriva om t.ex. glada saker om jag inte är glad.



Men jag gillar dina bilder, du är verkligen grymt duktig.

2009-05-12 | 20:48:11
Bloggadress: http://eliyana.blogg.se/
Johanna säger:

Håller med dig! Det blir jobbigt att läsa en blogg som bara handlar om hur dåligt en person mår osv! Som du säger tycker även jag att det funkar att skriva om sånt någon gång då och då - men inte jämt! Det blir bara jobbigt!



Btw, porträttet på Carolina Gynning där ovanför är bara så jäkla snyggt! ;D



Ha det bäst Emma! Kram! /Johanna

2009-05-12 | 23:27:15
Bloggadress: http://jjsportrait.blogg.se/
PaxY säger:

Håller nog med. Att bara upprepa sig hela tiden är till ingen nytta. Fastnar man i samma hjulspår ska man gå vidare. Och så vidare..... :P

2009-05-13 | 00:55:09
Bloggadress: http://paxy.blogg.se/
Mia säger:

Absolut! håller med dig! bra skrivet!



Tänker med ens på dem som har typ flera hundra som kommenterar men när jag tittar på deras bloggar och vilka som skriver, ja då har jag hellre 3 trogna faktiskt, såna jag själv vill följa varje dag också (som din)!

2009-05-13 | 10:39:51
Bloggadress: http://fredthevov.blogg.se/
Elina säger:

jag tycker det inte är så farligt om jag får säga det, att lägga upp lite hela tiden ha man kan bara ha det som en påminnelse. Men att spama till sig röster tycker jag är dåligt. Men jag röstar på dig varje dag. Älskar min tröja som jag köpte utav dig :) Favvisen av mina linnen nu . :) Puss Elina Lycka till

2009-05-13 | 14:04:21
Bloggadress: http://elinakallerup.blogg.se/
Johanna säger:

du är bäst helt enkelt!

2009-05-13 | 16:59:24
Bloggadress: http://johannaberner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback