Svar på lite frågor.

Alla andra göre ju, så varför inte jag?

Lovar du att vara ärlig? Jadå jag har inget att dölja.

Du heter: Emma Damm.

Smeknamn: Ebbe. Det är en lång historia ;-)

Låt som när du är ledsen sörjer till? Oj... det är olika beroende på hur jag är ledsen.

Beroende av: Olika, men jag har nästan altid ett beroende. Mitt beroende just nu är datorn och sallad.

Vem behöver du mest just nu: Min älskling, Hugo och min familj!

Vad tror folk om dig? Jag tror nog att jag kan uppfattas som ganska bortskämd och kaxig.

Stämmer det? Det beror ju på vad man tycker eller hur folk är mot mig. Men jag går aldrig in med den inställningen att vara kaxig mot någon! Tvärtom jag är verkligen jättesnäll om folk är snälla mot mig.

Vad får du oftast komplimanger för? Min konst och mina ögonfransar.

Vad säger du för att imponera på någon? Det känner jag aldrig att jag behöver göra.

Hur imponerar man på dig? Om man är kunnigt inom något område och går för det. Det kan vara mode, politik, fotta eller vad som helst.

Brukar du skratta för dig själv? Haha jadå.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Jag saknar dig baby! <3" Från Elina.

Var bor du? Västerås

Trivs du där: Så där, jag vet inte så mycket annat.

Äger du några converse: Yes ett par vita. Älskar dom. Ska köpa fler.

Sprit, cider, vin eller öl: Sprit.

Brukar du bli för full: Det kan hända ja, haha.

Vad har du för mobil operatör: Tre.

Är du allergisk i mot något: Nej.

Har du haft sex idag: Nope.

Nästa mål i ditt liv: Att komma ännu längre inom konsten.

Hur svarar du i mobilen: Emma!

Vem ringde du senast? Mamma

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att det var dags att hämta dom vid stationen.

Antal timmar sömn inatt: Åtta timmar kanske?

Sov du ensam: Nej med Patrik och lilla Hugo.

Brukar du komma i tid: Njaa, det är inte min starkaste sida om man säger så.

När mår du bra: När det är sommar och varmt. Och när jag är med min familj.

När blev du fotad senast: I dag.

Hur känner du dig nu: Ganska så seg på grund av vädret.

Vanligaste färg på dina kläder: Hummm.. Svår fråga :s Jag har olika hela tiden. Ingen speciell färg som jag har mer, eller ja kanske svart i såfall.

Vad tycker du om fötter: Inget speciellt bara jag slipper ha dom i fejjan.

Vad saknar du: SOMMAR!

Hade du en bra kväll igår: Ja det var ju Wipeout och Sanningens ögonblick! Älskar mina och Patriks tv-kvällar.

Favorit dryck på morgonen: Vatten.

Rakar du benen: Självklart! Jag är väldigt noga med sådant.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt elva-tolv.

Är du blyg? Beror helt på sammanhanget. Men inte så jättemycket längre.

Sysslar du med någon idrott: Nope.

Vill du hellre ha mail än brev: Brev känns ju personligare och roligare men mail går fortare och är enklare.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Yes.

Har du spytt offentligt: Nej. Kanske när jag var spädbarn då.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Jag skulle vilja testa att ragga upp en tjej. Se om vi verkligen är så dissiga som dom oftast tycker.

Är du nöjd med ditt liv: Jo det är dumt att klaga du.

Är du bortskämd:
Nej det tror jag inte. Inte längre i alla fall, nu när jag inte bor hemma. Fast många skulle nog säga att jag är det medan det finns andra som inte alls tycker det.

Vad gör du i morgon: Då måste jag nog åka hem till mamma och pappa och hämta min resväska. Kanske fixa mina glasögon.

Vad är det värsta du vet? Falska och avundsjuka människor som aldrig kan låta andra vara lyckliga.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Oj ingen aning. Inte så mycket tror jag. Beror väl helt på vilken vecka det är?

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Meryl Streep.

Vad längtar du till? Sommaren.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Några stycken :-) Love them.


Vad använder du för shampoo?
Körde på Matrix förrut men alla frisörs-shampoon förstör bara mitt hår så nu har vi barnängens.

Vad är det finaste du fått?
Min pojkvän.

En speciell dag du minns: 4:e juni 2005 då jag träffade min idol i L.A. Och så den 1:a februari då jag och älsklingen blev ett par.

Hur gammal är du: Jag blir 21.

Tycker du om någon just nu: Många.

Om fem månader: Är det sensommar och sköööönt!

Du samlar på: Skor!!

Gröna eller röda äppeln: Röda, Royal Gala.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma! Alltid.

Gillar du golf: Ja det kan vara kul faktiskt. Jag har grönt kort och hela min familj/släkt har alltid spelat golf så jag är mer eller mindre uppväxt på en golfbana.

Vilken tid gick du upp idag: Tror den var runt halv nio.

Har du sovit i din egna säng inatt: Japp!

Har du strumpor på dig nu: Alltid! Jag kan inte gå barfota om det inte är sommar såklart. Shit vad ordet sommar har ingått i detta inlägg. Märks det att jag längtar?

Är det okej att gråta: Jamen herregud ja! Det är bland det finaste som finns när man kan visa för andra att man är ledsen och gråter. Det bevisar att människan kan lita på en så pass mycket att hon/han kan visa sig svag inför en.

När grät du senast: Faktiskt för ca en timma sedan.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa och shoppa med min älskade.


Bär du glasögon eller linser:
Egentligen ska jag använda glajjer men jag har inte fixat glas i mina Channisar ännu. Ska faktiskt fixa det snart.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej inte alls. Tvärtom numera tycker jag det är coolare när man mixar och trixar med billigare märken och får det att se exlusivare ut.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Runt 8-9.

Har du piercing: Hade i naveln i kanske 5-6 år men det blev en riktig infektion när jag var utomlands i vintras men jag ska nog fixa en ny sen. Men sen så har jag ju i öronen.

Vill du gifta dig: Japp, det tror jag!

Vill du ha barn: Det tror jag och hoppas jag också.

Solar du ofta:
Det går i perioder, inte just nu. Antingen sol-köttar jag verkligen eller inte alls.

Är du bra på att laga mat: Jag kan om jag vill. Fast nee inte så som Patrik. Men han lär mig.

Är du flygrädd:
Jag är skiträdd.

Hur vig är du: Asvig, jag kan få båda benen över huvudet.

Är du musikalisk? Nej gud nej!

Vad dricker du helst när du är törstig: vatten.

Vilken är din favoritglass: Alla Ben&Jerrys förrutom cheesecaken.

Tror du på ett liv efter döden: Jag vet inte. Jag tycker inte om att tänka på sådant. Det skrämmer mig.

Tycker du om sushi: Nej fyfasiken!

Vad äter du helst när du ser på film: Frukt! Love it.

Bor dina föräldrar tillsammans: Japp! Dom är mina förebilder när det gäller både karriär och att ha familj!

Har du tandläkarskräck: Nej inte alls.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Både och.

Vilken ögonfärg har du: Tråkigaste färgen, blågröna.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Många många gånger.

Biter du på naglarna: Ja! Fy! Jag slutar om vartannat men nu är jag inne i en bitarperiod igen.

Röker du: Nej. Har aldrig testat och kommer ALDRIG att göra!!

Hur ofta tränar/motionerar du: Aldrig, haha! Jag är den lataste männsika du kan finna på denna jord!

Senaste låt du hörde: Någon med Laurel Music i bilen på vägen ner till stan.

Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

haha sol-köttar? vilket roligt uttryck =)

kram

2009-03-23 | 19:28:51
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/
Pitetjej [FOTOBLOGG] säger:

Rolig lista :D

Jag tänkte höra ifall det går bra om jag lånar den till min blogg?

2009-03-23 | 19:57:49
Bloggadress: http://pitetjej.webblogg.se/
Amanda säger:

Oj, det var en lååååång lista (: Orkade inte läs hela ^^

2009-03-24 | 10:32:37
Bloggadress: http://shoulderson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback