Buss och pensionärer.

Jag är nyss hemkommen från stan, vart så himla sugen på Vivaldis sallad att jag var tvungen att åka och köpa en. Jag åkte buss i dag, fråga mig inte varför. Jag kan nästan räkna på mina två händer hur många gånger det har hänt. Well jag satt där och väntade på bussen för att åka hem igen och frös, då jag hade tagit en alldeles för tunn jacka för att jag trodde att det var varmare än vad det var då solen lyser. Bussen skulle komma om 12 minuter men jag väntade i ca 20 minuter, ja och minutrarna går segt när man sitter i kylan och väntar. När jag sitter där så är jag ensam med att vänta. Men medan tiden går så kommer det fler och fler. Då går en tant förbi och skriker till sin väninna: -Ja jag går väl och ställer mig här borta i solen eftersom att sittplatserna är upptagna! Ja det är lätt att resa på sig och erbjuda en plats när hon bara går förbi.

När bussen tillslut kommer så blir det en lång kö och jag tänker på att jag har setat där längst och väntat och blir lite bitter innuti. Men jag står snällt och väntar på min tur och när tanten kommer så släpper jag förbi henne och låter henne gå före. Då kommer det en annan tant och verkligen tränger sig förbi. Jag blir helt paff och kvinnan bakom mig tittar på mig och skakar på huvudet lika paff hon. Då börjar båda kärringarna med att ta upp plånkan och ska betala med pengar vilket inte går längre. Arga blir dom och skäller på stackars busschaffisen som inte har något att göra med det nya systemet. De muttrar och tränger sig ur bussen och jag väntar otåligt på att få komma in.

Jag tar en plats och sätter mig längst ut och har som vanligt väskan längst in. Och jag tänker, äntligen på väg hem. Då vid nästa busshållsplats kliver en annan pensionär in och börjar strula med betalningen men löste det efter vad som kändes som ett långt tag då min sallad lockade i påsen. När hon sedan blir klar stannar hon vid min plats och lägger väskan i MITT knä och säger: Jag vill sitta här. Humm hallå? Vad hände med lite hyffs? Jag makar på mig och hoppar in och jag får nästan ha hennes gång-stavar i mitt knä hela vägen hem. Chockad är jag och buss blir det nog inte på ett tag. Jag tycker det är konstigt det där med att pensionärer alltid trängs och har mest bråttom när dom egentligen nästan aldrig har tider att passa.




Förra året satt min bejb både på bussarna och busshållsplatserna här i stan. Långhårig och skäggig dock.
Kommentarer
Susanne säger:

vad är det reklam för, som din pajk var med i?

2009-03-19 | 13:43:44
Bloggadress: http://pubes.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

haha men gumman vilka otroliga grejer du fått vara med om senaste gångerna du vågat dig utanför dörren..jisses! en del pensionärer tror verkligen att de äger världen.



åhh din pojke har gjort en carrie bradshaw alltså =)

2009-03-19 | 13:53:04
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/
lina säger:

snygg blogg. =)

2009-03-19 | 14:35:28
Bloggadress: http://lineen.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

har du för dig denna eftermiddag då?

kram

2009-03-19 | 15:36:54
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

jag har idag sprungit, duschat varit på nya ica, hämtat ut paket med t-shirtprover, skissat på lite idéer, mailat lite ,bloggat, gosat med katterna,,tagit en liten promenad med stefan och nu kollade jag precis på ett avsnitt av Party of 5 på ztv och slungades tillbaka till nittiotalet =)

2009-03-19 | 18:50:44
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/
angelica säger:

åhå , du har en snygg bejb :D

2009-03-19 | 22:42:39
Bloggadress: http://angelicajarleros.blogg.se/
Anonym säger:

hej, vilken fin blogg du har! :) kan du se min header?



Håller på med ett skolarbete om hörselskadade.

Svara gärna på frågan, som lyder:



Hur många bokstäver finns det i det Svenska teckenspråket?



28

30

27

17

* 29



Tack så mycket.

2009-03-20 | 11:00:00
Bloggadress: http://ringbomm.blogg.se/
Fantasy Girly säger:

Hehe, jag åker buss två gånger/dag och alla trängs och har sig. xD Man vänjer sig. xD Att vänta på bussen i kylan är dock jobbigt. Och vi har inte ens sittplatser på vår hållplats. -_<

2009-03-20 | 21:40:05
Bloggadress: http://fantasygirly.blogg.se/
vickan säger:

Ja det klagas på ohyfsade ungdomar men en del pensionärer tror verkligen att de får bete sig hursomhelst bara för att de är gamla. Håller med dig om att man blir arg när man hör sånt där. Du skulle ha tittat tanten in i ögonen och sagt att " Ja visst. Det går alldeles utmärkt det om du bara ber lite snällt". spotta upp dig lite till nästa gång bruden/kram Vickan.

2009-03-21 | 18:50:30
Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/Annehlie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback