Klädhuset M.

Jaha så då har man jobb igen då. Bara så där liksom. Det är på klädhuset M. Det är med blandade känslor det här. Kul att få inkomst. Jobbigt att jobba. Klädbutik är inte drömmen precis. Däremot är det här placet 100 gånger bättre än Dressmann. Här är bara några bra skillnader: Man behöver inte gå fram fort som fan och fråga om hjälp och se kunden som värsta guden, man behöver inte ploppa på galgarna, man behöver inte galga om kläderna, man får gå i vilka kläder man vill, inklusive jeans! Man får stå bakom kassan fast att det är kunder i butiken. Sen är chefen skitabra. Pappa och mammas bekant.
Men ja som jag skrev, det är himlans jobbigt också. Speciellt när man är ny på placet och när man inte har jobbat på ett tag. Nu när jag kom hem till min älskling så brast det och jag började gråta. Jag känner att jag inte kommer att kunna göra dessa saker som jag verkligen vill och som jag kanske är på väg att bli något inom. Sen är det andra saker som jag håller på med som inte kommer att gå lika bra nu... Hmm i morgon jobbar jag i alla fall mellan elva och tre.

Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

det är väldigt bra att du har ett jobb för du kommer märka att man blir inte rik på att sälja kläder med egna tryck på, det mesta går åt att betala produktionen och marknadsföringen så varje krona du kan tjäna bredvid är bra.

2009-01-10 | 14:16:34
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback