Svaren på era frågor.




Här kommer svaren på era frågor :-)




Hur länge har du och din pojkvän varit ihop?


Ett år och åtta månader.



Hej, alltså om man skickar en bild till dig kan du då rita av den ? och sen får man köpa den eller går det ? :)

Självklart! Det kan du läsa mer om här.



Vad är roligast med att rita?


Det är helt klart att just kunna skapa något. Det är ju helt underbart att man kan rita saker man ser och som andra tar kort på. Det är en speciell känsla.



Har du funderat på att öppna plagg-shopp för dina klädesplagg du gör?


Japp! Det kommer att komma. Det har jag tänkt på enda sen innan sommaren och hade även en shop på G med en firma som sedan lurade mig på massor av pengar. Så ja det har blivit riktigt fördröjt.



Tycker du själv att du ritar snyggt?


Hmm. Jag tycker att jag ritar helt okej men att jag alltid kan bli bättre. Jag känner mig aldrig helt klar inom tecknandet och känner att jag hela tiden utvecklas mer och mer med tiden. I bland kan jag dock sitta och stirra på mina teckningar som hänger på väggen och bara bli helt stum medan jag tänker: Va i hela helvete, har JAG ritat det där och sedan så tittar jag på mina egna händer.



Vad säger din pojkvän om dina konstverk och sånt?

Han har aldrigt gjort en stor sak utav det. Men nu när jag frågar honom om vad han tycker så säger han att han tycker att min konst är helt fantastik och att jag är bäst på det jag gör. Men det skulle väl allas pojkvänner säga? ;-) Hur som helst så stöttar han mig i allt jag gör och vill själv att jag ska satsa helt på min konst när jag många gånger tvivlat och velat gett upp för att i stället ta ett 8-timmars jobb på någon butik igen eller något. Men då blir han bara arg på mig, haha. Det finns ingen som stöttar mig så mycket än han.



Bilderna som du ritat på dig och din pojkvän är helt underbart vackra! Hur har du kunnat rita dom SÅ bra? Det ser ut som att det är fotat med en kamera och bara omgjort. Alltså inget dåligt med det, det betyder bara att du är grym på att rita! :)

Åh tack så jättemycket, det värmer något enormt mycket. Jag vet inte hur jag kan ha ritat dom så bra :-P men om man jämför med den jag ritade -08 så kan man faktiskt se en klar utveckling. Den första jag gjorde skulle jag nästan villa göra om helt. Men det gör jag så klart inte för det är ju en del av charmen att den ser ut som den gör.



Tycker du att det är svårt att måla?


Måla tycker jag är jättesvårt! På gymnasiet tog jag en extrakurs inom bild och form och där målade vi jättemycket och läraren tyckte att jag nästan var duktigare på det än att teckna. Men nja jag tycker penna och papper är roligare. Nu i alla fall, med det säger jag inte att jag inte kommer att testa på det mer i framtiden.



Var får du din insperation från till dina teckningar?


Väääldigt olika. Jag älskar att mixa från huvudet och från en inspirationsbild.



Vilken är din favoritblogg som du läser typ varje dag?


Jag följer alla bloggar jag har på bloglovin varje dag. Mina favoritbloggar är självklart mina vänners. Annars så är det Avannas blogg.



Hur lärde du dig rita? tog det jättelång tid, gick du på kurser och sånt eller är det en naturbegåvning?


Jag är HELT självlärd. Vi hade en bild och form kurs i skolan som jag tog på gymnasiet som sagt. Dock tecknade vi inte mycket där och när vi väl gjorde det så vägrade jag ta min lärares tips och råd om hur man skulle rita. Det gjorde henne lite irriterad i bland faktiskt. Sen så har jag ritat och ritat och utvecklas på det viset. Vet inte riktigt hur det gått till, haha.



Hur lång är du?

Hela 178 cm.



Först vill jag bara säga.. WOW vilken talang du har :o Vart har du lärt dig allt det hära? Har du gått på ritskola? Jag älskar dina tekningar och har funderat på att köpa ett linne.


Åhh tack så mycket du rara. Svaren på dina frågor kan du läsa om ovan :-)



När började du rita och hur väcktes ditt intresse?

Jag började rita 2003. Jag hade aldrig ritat särskilt mycket innan dess faktiskt. Vad som fick mig att börja rita var när en tjej på min skola skulle rita av en idol jag hade till mig och då tänkte oj det där kan jag nog göra mycket bättre, haha låter ego men ja det var så jag kände. Och tja sen dess har jag fortsätt.



Vad ritar du helst? Människor, djur, växter m.m?

Helst människor men jag gillar att göra djur också. Växter är dock inget för mig :-)



Målar du även med färg eller är det bara blyerts? :)

Det är oftast blyerts. Jag har testat på färg också men det är inte riktigt min grej känner jag :-)



Hej, kommer du få in not without my starbucks linnet igen ?


Ja det kommer att komma. När vet jag dock inte riktigt ännu.



Är du helt självlärd eller har du gått nån konstutbildning?

Jag är helt självlärd.



Vad kostar det att köpa en bild av dig? :D


Här finner du alla priser.



Vet du några bra design sidor till bloggar ?(:

Oj, nej det tror jag inte. Jag brukar mest kolla på designadinblogg.se Det är ett hett tips! Jag tycker att det är roligare när man gör sin design helt själv :-)



Vilken är din absoluta favoritfilm?

Film, hmm.. Tror det är Pearl harbor. Jag kan nog varenda mening i den filmen, nej men halva kanske. Men just nu så kollar jag mycket på serieboxar, speciellt svenska hjärtan. Om och om igen ;-) Haha,



Vad har du för favoritgodis?

CHOKLAD! Muuuums!



Om jag kom till västerås och hälsade på vad skulle vi göra då?

Fika? ;-) Nee men jag skulle nog bjuda in dig i våran lilla lya och umgås, prata och mysa liksom.



Vad har du för drömmar och mål karriärmässigt?

Oj, vad svårt. Hmmm, jag skulle nog säga att min högsta dröm inom karriären är att kunna leva på min konst och mina plagg. Att kunna leva på det man tycker är roligt är ju helt underbart.



Skulle du kunna tänka dej att lägga ut en tutorial när du ritar nåt? :) vore väldigt kul att få se!


Självklart skulle jag kunna tänka mig det. Jag har en liten halvkass gammal tutorial som ni kan finna här.



Varför svarar du inte på mail? :P


Jag har haft så sjukt mycket förra veckan och fick över 70 mail. Jag kunde därav inte svara på alla på direkten men nu tror jag att dom flesta är svarade, maila igen annars!



Varför är alla linnen så dyra?


Dyra? Oj jag som tycker att jag säljer dom billigt. Så ja jag kan tyvärr inte svara på din fråga.



Hej Emma. Vad tycker du egentligen om Kandee? Jag har läst din blogg från början och vet att hon härmat dig och att hon har åkt på en räkmacka, nästan på dig och lyckats få hennes läsare att tro att du har härmat henne fast vi som har varit med från början vet att det är hon som nästan förstört för dig. Hennes cancersjuka tjejer som hon ritar är läskiga och du kommer alltid att vara den riktiga konstnären i mina och många andras ögon. Kämpa på!! kramar från mig!


Ja du, jag vet inte vad jag ska svara på den här kommentaren. Det är ju superkul att du gillar det jag gör och att du vet hur jag har kämpat. Men Sandra är bra på det hon gör. Och visst kan jag tycka att det är förjävligt rent ut sagt i bland att hon har kommit längre än mig när det var min ide först att sälja konst och plagg via bloggen förrutom Avanna, hon var allra först. Men samtidigt kan man kanske inte hålla på att tänka så. Det kommer ju alltid kopior.
Och om folk nu gillar det hon gör mer än vad dom gillar det jag gör så är det väl upp till dom. Hon är grymt duktig på sina tjejor som hon ritar, det är det verkligen inget snack om. Och ja sånt kanske är vad dagens ungdomar vill ha på sig och se. Jag själv kör på lite mer variation inom mitt tecknande, känsloteckningar, porträtt och ja en blandad kompott helt enkelt, vilket jag tycker är roligare att se :-)



Jag har tänkt å fråga om din talang när de gäller att måla går du någon sorts konst-skola, eller har du gått?


Svar på det finner du längre upp i inlägget.



kan du göra en header till mig?

Tyvärr gör jag varken headers eller bloggdesigns till andra.



Du ritar så himmla fint! jag ritar nästan varje dag och vill verkligen bli bra men jag blir aldrig nöjd med det jag ritar, har du något bra tips så att jag kan bli bättre på det jag älskar att göra? någon bra bok eller liknande? hur blev du så bra på det?

Aww tack så hjärtligt. Mitt tips till dig är att fortsätta rita rita och rita! Det är det bästa sättet att utveckla dig. Snöa inte in dig på ett speciellt område utan försök att utveckla dig inom alla olika områden.



Kommer du någonsin att få hem dom där lite oversizade och icke-ribbade linnena igen?


Japp jag har lyckats luska ut vart dom andra linnena fanns som är liknande mina första som tagit slut i lager. Jag har beställt hem dom så förhoppningsvis kan jag lämna in dom på tryckeriet nästa vecka!



Hur många besökare har du om dagen ungefär? Det spelar ingen roll hur många, du förtjänar fler! :)


Inte många alls förrutom om jag blir länkad i någon stor blogg. Men runt 400-500 om dagen. Mina trogna och fina läsare :-)
Kommentarer
Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell säger:

oj va lång du är! Jag som tycker jag är så lång med mina 170cm :p

Kul att läsa alla svaren :D

2009-09-30 | 12:24:56
Bloggadress: http://lans.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

hehe jag kanske har emd mig fika hem till dig som vi kan smaska på under tiden vi snackar och myser ;)

chokladsmakande fika of course ;)

2009-09-30 | 13:23:29
Bloggadress: http://blogg.veckorevyn.com/garderobsgrubbel
nathalie säger:

vad kul att läsa lite mer om dig hörru! :-*

blev ju jätteinspirerad av dig förut att komma igång med tecknandet, men det rann ut i sanden. dock fick jag prova idag i skolan att rita med olika styrkor på pennorna och det var grymt kul :-)

2009-09-30 | 13:31:07
Bloggadress: http://almond.blogg.se/
Dvärghundspossen säger:

Häftigt att du är helt självlärd. :-)

2009-09-30 | 16:23:58
Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/dvarghundspossensserier
J&L säger:

skön blogg! Du har himla mycket talang!

2009-09-30 | 22:50:18
Bloggadress: http://justanotherlook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback