This last month.

Ja nu kommer det ett litet bildregn här igen. Så blir det när man är kass på att blogga. Livet sen senast har typ bestått av att vara mamma, jobba, planera bröllop och renovera. Nu är dock det mesta klart inför bröllopet i Juli vilket är skönt. I veckan blir det provsmakning av menyn och veckan därefter ska klänningen som hänger och väntar på mig hos skräddaren sys upp litegranna. Skönt att vi har varit ute i god tid.


 
 Äter glass i solen medan morsan sliter med grävningen av bredbandet. Vilket bland annat innebar att lyfta plattor, gräva, fylla igen, platta till och lägga plattorna igen. Satan i gatan vilket jobb att dra in fiber i kåken alltså.
 

 
Mycket jobb med bredband som sagt.
 

 
Det vart valborg och vi var bortbjudna till några kompisar i Tillberga. Men dagen innan blev Céline sjuk så vi fick fira valborg i vår ensamhet här hemma fast en brasa hann vi faktiskt med.
 

 
Klättermajan.
 

 
Tjejen som älskar att "pajka boll"
 

 
Fröken klädde upp sig i "Rapphe Lauren" för det vankades dop för lille Malcolm.
 


 
Céline testar "rekvisitan" till bröllopet.
 

 
Mamma och jag hann med vårruset i år också.
 


 
Jag pysslade ihop en liten morsdagpresent till mammi också. Vad gillar ni godisarna nere i högra hörnet?
 


 
Det vankades snart bröllop och jag fick den stora äran att göra kortet till det fina brudparet.
 

 
Céline fick en hel låda med duplo av sina kusiner. Gissa om någon (några) var glada.
 

 
Kvalitetstid med bästa syster.
 

 
Min pappa får sina roliga ryck ibland. Här dansar han in i hatt på jobbet (Jag har den stora äran att få jobba ihop med både min mamma och pappa).
 

 
5 träd som äntligen är borta från tomten (gissa om vi fick space) och ett stycke ommålad lekstuga. Den var typ mossgrön och ful innan. Nu är den pastellgul och vit. Nu ska bara insidan renoveras klart också. Pheew.
 


 
Slottsbröllop på G och barnlediga en hel helg för första gången på ett år kanske?
 

 
Vackraste Ida och Mårten.
 


 
Jag orkar knappt perfektionen på denna fina familj alltså :-) Så glad att jag fick vara med och fira deras stora dag.
 

 
På söndagen efter bröllopet fick vi äntligen träffa våran efterläntade tjej som tyvärr blivit sjuk och fått tillbaka sin dumma öroninflammation.
 

 
Vi premiäråt på våran renoverade uteplats. Maten smakade sju gånger bättre ute på uteplatsen kan jag lova. Nu ska jag fortsätta kurera mig för nu när prinsessan blivit frisk så har såklart jag åkt på samma som hon hade. Öroninflammation. När jag var liten hade jag örinflammation minst 1 gång om året men sen har jag varit rätt förskonad i vuxen ålder. Kanske fått det vart tredje år i vuxen ålder. Tills Céline kom och blev öronbarn och jag blir smittad varje gång. Vi och våra elaka öron... Bara dom som har haft riktiga öroninflammationer vet hur förjävligt det är. Jaja nu till kurering och kika klart på prinsbröllopet på TV.
 
Kommentarer
Sandra Saandriiie Åhfelt säger:

Vilka fina bilder!
Har en tävling i bloggen just nu som passar en vardagshjälte som dig perfekt, hade vart jättekul om du var med! :) Kram Sandra

2015-08-14 | 21:55:48
Bloggadress: http://saandriiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback