Céline - 12 månader - 1 år.

 
 
 
Min bästaste älskling är nu ett år! Tänka sig att det gått ett helt år sedan jag klämde ut henne. Fattar inte. Jag tycker nog att det går lite för fort. Denna månad har hon lärt sig mest saker på i sitt liv tror jag. Eller i alla fall "störst" saker. Till min lättnad har hon börjat äta mat med bitar i. Det tog en jäkla tid och det grämde mig väldigt mycket. Nu äter hon både macka, vanlig mat som vi äter och burkmat med bitar i. Den andra lite större saken hon lärt sig är ju att hon lärt sig att GÅ. Alltså vad hände? Det gick så fort. Från att börja stå själv förra månaden i några sekunder så springer hon nu omkring här hemma. Nu har jag börjat vant mig men i typ en hel vecka kändes det så konstigt när jag såg någon i ögonvrån som kom tassandes i sina sockerplast.

Annars så har hon börjat stoppa grejer i grejer. Det är det roligaste just nu. Allting ska i saker, det spelar ingen roll om saken är för stor för att stoppas i. Haha. Hon har även lärt sig att kramas när vi frågar efter en kram och i bland pussas. Pussarna är hon lite snål med men det ska vi ta ur na ;-) Hon säger än så länge inte så många ord som man förstår men hon "pratar" på sitt sett mest hela tiden. Det man förstår är mamma och pappa än så länge. Hon sover nu bara en gång om dagen och det går jättebra. Att somna om kvällarna går sisådär. Ena veckan sover hon från 19:00-08:30 och nästa vecka från 23:00-07:00. Så det är helt olika. Vi har varit och tagit ettårsfoton hos en fotograf också. Céline var skeptiskt men tillslut gick det fint. Därav tog jag inga egna 12-månadersbilder denna gång. Bilderna ovan är från fröken söts födelsedagskalas. Bilder från hela kalaset kommer i ett senare inlägg.
Kommentarer
Torie säger:

Åh, gullegullgull! Idag ses vi! :D <3

2014-01-27 | 10:44:18
Bloggadress: http://theperfectmess.blogg.se
denise - Mamma till Noah! säger:

Så söt! Grattis!

2014-01-27 | 14:22:30
Bloggadress: http://danajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback