Céline - 1 månad.

 
 
Jag kan inte förstå att min lilla tjej redan är 1 månad. Jag kommer ihåg när jag var gravid och läste på andra mammabloggar om hur fort tiden gick och så har man ju hört från alla håll att man ska ta vara extra mycket på tiden i början för det går så fort. Klyscha har jag tänkt. Speciellt när jag var gravid eftersom att då kändes en dag som en vecka, en vecka som en månad och en månad som ett år typ. Men det är verkligen sant.. tiden går så sjukt fort!!
 
Nåväl hur har vår lilla tjej utvecklats under denna månad? Hon är för det första mycket mer med liksom. Hon följer en med blicken och tittar med stora ögon. Hon är även vaken i längre perioder och oftare. Hon vill bli mer underhållen. Med typ en skallra eller en stund i babygymmet. Man ser att hon försöker sträcka sig efter leksakerna och i bland kan hon "råka" komma åt dom. Sömnen har även blivit bättre, hon äter nu bara 1 gång på natten i stället för 2-3 gånger. Vilket mamma uppskattar väldigt mycket och håller tummarna för att det inte bara är en fas. Hon ler en hel del och rycker gärna ur nappen med händerna så att mamma eller pappa ska stoppa in den igen. Hon tycker det är mysigt att bada och blir starkare och starkare i nacken. Sedan har hon nästan växt ur storlek 50 i bodys. Min stora lilla tjej ♥
Kommentarer
Torie säger:

<3

2013-02-25 | 10:26:11
Bloggadress: http://theperfectmess.blogg.se
Sandra säger:

Hon är så jäkla söt :)

2013-02-25 | 20:13:03
GG säger:

Man smälter...

2013-02-26 | 10:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback