Renovering av Lära-gå-vagn.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det börjar bli dags att tänka på lära-gå-vagn till skruttan. Jag hittade dock ingen som föll mig i smaken.. Dom flesta har typ 4 olika färger på sig eller är skrikiga. Då kom jag på att varför inte designa om en lite och få den som man vill? Sagt och gjort. Och när jag får en idé så ska det gå snabbt.. den ska helst vara klara i går redan. Det har jag nog fått från min käre far. Min första tanke var att kika på blocket om dom hade någon begagnad från typ brio eller något. Det känns onödigt att köpa en ny om jag ändå ska fixa i ordning den liksom. Men det fanns ju så klart ingen på blocket den dagen eller dagen efter det heller. Och som sagt, det ska ju gå fort när jag väl fått min idé. Så jag kom på att IKEA har ju lära-gå-vagnar för en billig penning. Så vi åkte dit och köpte en blå-träfärgad vagn, vit sprayfärg på Clas Ohlsons och bokstäver och färg på panduro. Tänkte ju perfekt, IKEAS grejor måstes ju ALLTID skruvas ihop så då är ju vagnen i delar = lättare att måla. Tror ni inte att vagnen var ihopsatt redan då? Allt förrutom två av hjulen och handtaget. Haha hur ofta händer det på ikea. Så det tog sin lilla tid att spraya den. Men resultatet blev helt okej tycker jag. Det var precis så att alla bokstäverna fick plats. Det står Céline på båda sidorna av vagnen.
 
Nu håller jag på med ett ännu större renoveringsobjekt till dotra som ni kommer att få se senare :-)
Kommentarer
GG säger:

Jäklar vad fint det blev! Du är duktiger Emma :-)

2013-08-24 | 16:57:38
Ida säger:

Wow! Hur fin som helst!

2013-08-25 | 23:07:22
Bloggadress: http://idafanclub.blogg.se/
Torie säger:

Åh, superduperfint!

2013-08-26 | 09:04:59
Bloggadress: http://theperfectmess.blogg.se
Karin O säger:

Tummen upp, fin!

Svar: Tack så hemskt mycket :-)
Emma Damm

2013-09-05 | 02:05:11
Bloggadress: http://kakansemlanoliven.se/
Andrea säger:

Vad fint. Hade tänkt samma sak och googlade lite. Behövde du putsa den lite innan du sprayade den? :)

Svar: Tack så mycket, nej jag slipade aldrig på den. Och färgen sitter fortfarande som berget :-)
Emma Damm

2015-02-24 | 12:13:47
Bloggadress: http://andreagabriellab.blogg.se
Annika säger:

Hej

Fin vagn

Hur satt du fast bokstäverna ? Målade du fört med någon färg ?

2016-03-25 | 22:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback