Moderaterna!



Jahapp då har man vart och röstat för andra gången i sitt liv. Självklart blått. Moderaterna. Jag gick dirket fram och tog en Moderatblankett av snubben i dörren. Det var nästan som att folk tyckte att jag var konstig bara för att jag endast tog den och vågade visa det. Många plockar ju från alla liksom. Jag tycker det är så töntigt med folk som inte vill säga vad dom ska rösta på. Why liksom? Alla har väl rätt att tycka som dom vill. Jag tycker till exempel att Lars Ohly är ett stort jäkla skämt, jag tål honom inte. Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan rösta rött i över huvud taget. Men jag tycker ju inte illa om dom som röstar rött bara för det liksom. Man tycker ju om någon för personligheten inte för vad dom röstar, eller har jag fel? Varför hymla liksom? Står man inte för det man tycker?

Jag orkar inte heller med folk som försöker få över någon till det andra blocket eller försöker få folk att rösta på det man själv röstar på. Ofta är det ju föräldrar som påverkar sina barn. I mitt fall är det inte så, jag har alltid varit riktigt intresserad av politik och hade MVG på alla proven i skolan på gymnasiet när vi läste om detta. Ja jag vet, nu tycker ni att jag skryter. Men whatever.

Och så tänker säkert vissa nu, men varför röstar hon på moderaterna? Hon har ju inte ens jobb, blablabla. Men det orkar jag inte ens gå in på nu för då skulle inlägget bli milslångt och sånt pallar varken jag med att skriva eller ni med att läsa. Allt jag kan säga är att GÅ OCH RÖSTA FÖRFAN!


Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

att rösta är det viktigaste.

och du får väl vara en favvomoderat för mig då..jag röstar ju på Ohly =)

..och winnerbäck är ju också röd ;)



puss!!

2010-09-19 | 14:48:03
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/
Mia säger:

Bra val sa hon som röstade och gjorde precis likadant, tog bara från "vårt" blåa! Inte påverkat vår dotter alls, men hon röstade på "rätt" block ändå (smart tjej alltså hihi).



Tycker som du varför inte visa vad man står för, vad är man rädd för att någon ska tycka att man har fel åsikter, ja det får ju stå för dem, alla har rätt att tycka exakt vad de vill, det är vår rättighet!



ha en super-mysig fortsättning på söndagen!

2010-09-19 | 15:09:41
Bloggadress: http://fredthevov.blogg.se/
KAN DEE DRAWiNGS säger:

håller med dig emma! röstar också på moderaterna och fattar inte varför det är sånt jävla hymmel om vad man röstar på. bra skrivet.

2010-09-19 | 17:15:47
Bloggadress: http://kandeedrawings.blogg.se/
linda säger:

Moderaterna!!! :) fast får inte rösta :/

2010-09-19 | 18:33:25
Bloggadress: http://www.improveme.se/LindaLinnros
Sanna säger:

jag tycker inte att det är töntigt att folk inte vågar visa vad dom röstar på då jag tycker att det är en rättighet att hålla det för sig själv. Det har inte andra med att göra.



Dock tycker jag att det borde vara så att de där valsedlarna satt i röstbåsen så slapp man plocka lappar på ett ställe för att sedan lägga där i båset. Helt onödigt.

Bra att du röstar !!

2010-09-19 | 23:21:44
Bloggadress: http://moonzanna.se
Elin säger:

"Man tycker ju om någon för personligheten inte för vad dom röstar, eller har jag fel?" Själv tror jag att personligheten och vilket parti man röstar på har väldigt mycket att göra med varandra.

2010-09-20 | 05:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback