Vart tog mitt tecknande vägen egentligen?



Gud.. jag fick ett långt mail ifrån en tjej nyss som skrev om hur mycket hon gillade mina teckningar och undrade om jag ville förklara hur jag ritar hår då hon behövde hjälp med det. Självklart skrev jag och förklarade tillbaka. Efter det började jag kika i mitt Teckningsarkiv här på bloggen, vilket jag inte har gjort på väldigt länge. Och så blev jag helt plötsligt väldigt ledsen. Det gör liksom ont i mig. Vart tog allt vägen liksom? Vart tog det jag visste att jag faktiskt kunde och hade självförtroende inom vägen? Tja, det enda jag verkligen visste att jag kunde. Jag tog emot beställningar på löpande band, vilket känns väldigt konstigt för mig nu.. att jag liksom vågade? Att folk skulle betala mig för något jag skapar med mina egna händer? Jag gjorde videotutorials där jag berättade för er hur jag tecknade hår, näsor, munnar osv. Dem var i och för sig aldrig särskilt bra men jag vågade liksom tro på mig själv så pass att jag ville lära er någonting.


Nu när jag som sagt sitter här med störstaste klumpen i magen ever så känner jag bara att sluta titta på dessa gamla verk och börja skapa nya igen! BÖRJA! Och då menar jag inga skisser utan porträtt.. porträtt som dessa nedan.


 

 

 

 

 

 




Ja vart fan tog allt vägen?


Kommentarer
Sofia Stridsberg säger:

De tre sista är så sjukt snygga! :)

2010-10-29 | 13:17:54
Bloggadress: http://sofiastridsberg.wordpress.com
» iѕaвella szerafia. - vinn en personlig kalender! säger:

gillar den på rihanna! :)

2010-10-29 | 16:17:56
Bloggadress: http://szerafia.se
sara säger:

gud vad glad jag blir när jag läser detta! :D

2010-10-30 | 14:21:29
Fanny säger:

Åh så bra du är. Mitt hjärta slog ett litet extra slag när jag såg min man (Johnny Depp) där. Sjukt snygg. Den skulle jag vilja ha hängande på min vägg alltså...

2010-10-31 | 18:57:54
Bloggadress: http://komigenfanny.blogg.se/
Vickan säger:

Jag älskar den där bilden på min dotter. Har fortfarande svårt att förstå hur du bär dig åt! Du är helt outstanding på det här och inget gör mig gladare än när du säger att du ska börja rita porträtt igen. Ta fram ditt självförtroende igen för det är du värd att ha. Nu skapar du både smycken och teckningar. Herregud, du är en guldgruva bruden. Har sagt det förut men säger det igen. Du kommer att bli något stort om du bara ger dig den på det. Det lovar jag dig.

2010-10-31 | 19:16:09
Bloggadress: http://annehlie.bloggplatsen.se
frida sjöholm säger:

skulle också väldigt gärna ha lite hjälp med att rita hår. Försöker så gott jag kan. har svårt med händer också. haha . Du har inte lust att förklara för mig hur du gör i ett mail eller inlägg eller så ? kram / Frida

2010-11-02 | 01:02:15
Bloggadress: http://sjoholms.blogg.se/
becca säger:

guud va snygg den på johnny depp va! jag skulle lätt vilja ha den på väggen, eller kanske på en t-shirt :D! sjukt duktig är du!

2010-11-02 | 02:02:55
Bloggadress: http://rebeccakohlmeier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback