I did sthlm.

 

 

 

 

 

Det vart en supermysig dag i sthlm i går med en av mina äldsta vänner Elin. Alltså hon är inte äldst utan vi har känt varandra länge, haha. Well först blev det käk på John Chris, mucho god ceasarsallad. Jag satt som Torie och sa: Mmmm vad gott, guuud så gott, under hela käket. Elin tyckte nog att jag blivit lite konstig. Därefter blev det så klart shopping, daah. Dock hittade jag bara tio par låga strumpor på H&M. Haha värt. Men det var lika bra för jag behöver egentligen inget nytt känner jag. Jag har fasiken kläder speciellt klänningar som inte är använda än. Det känns konstigt att jag kan känna så. Inte likt mig liksom. Jag känner att jag måste spara mina money så gott det går till resa/resor. Det är värt mer än kläder.

 

MEN i dag är det i alla fall varmt igen! Summer is back. Patrik läste någon stans att värmen kommer tillbaka :-) Happy happy meee!

Kommentarer
Alice säger:

Sjukt dåligt väder idag ! ;o

menstockholm är tummen upp! :)

2010-07-29 | 23:41:45
Bloggadress: http://alicer.blogg.se/
Anonym säger:

Tog du bort hemmafruinlägget? Jag tyckte att det var ett bra inlägg, du var rak och ärlig =)

2010-07-30 | 09:18:41
Linnéa säger:

Det var jag som skrev =)

2010-07-30 | 09:19:20
Bloggadress: http://linneawass.blogg.se/
Mia säger:

Synd att du tog bort inlägget, har en svag aning om varför. Det är synd tycker jag, att man inte ska få vara som man vill.



Jag har varit sjukskriven och sjuk väldigt länge och har inte varken mentalt eller fysiskt kunnat jobba och ingen har förstått. jag har jobbat stenhårt i perioder på sjukhem, men gått in i väggen. Jag har känt på attityden du talar om, att man är lat.



Ett hem kräver mycket jobb, så är det. Är man ensam om att göra allt (jag med! min kära sambo är en latis) så är det inte bara enkelt, det tar ju sin tid, laga mat, dammsuga, damma, svabba golv, tvätta och sortera tvätt och ta hand om husdjur (har tre, varav två är kroniskt sjuka). Ska väl erkännas att 9-5 jobb är något tuffare, men det gör väl inte jobbet hemma mindre värt.



Jag måste ju erkänna att jag längtar till den dagen jag kan slutföra mina studier, klara av ett jobb. Jobba. Men det får jag en känsla av att du vill också så småningom. Men nu vill du vara hemmafru, din sambo och du är överens, fine, då ska du få vara det om du vill. Sjukt irriterande att folk alltid ska tycka och tänka om allt!



Kramar!

2010-07-30 | 11:09:58
Bloggadress: http://mysketches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback