Svar på Emma's frågor.


Jag fick detta mail från en tjej som heter Emma här om dagen.

Hej Emma!
Jag är sexton år och går journalistik programmet på rosendalsgymnasiet i Uppsala.
Vi har fått i uppgift att skriva en artikel om någon bloggare/bloggerska som vi tycker om och göra en intervju via mejl med personen.
Så jag skulle bli jätteglad om du ställde upp!
Mvh Emma


Så självklart svarade jag mer än gärna :-) (Dom andra svaren på alla era frågor kommer förhoppningsvis i morgon)



var du hittar inspiration till dina teckningar?

Det är så olika. vissa teckningar kommer helt från huvudet ofta baserade på mina tankar. Vissa kommer från någon cool bild jag har sett. Och porträtten ritar jag oftast för att se vad jag kan åstadkomma och hur bra jag kan rita av någon. Om jag utvecklats osv.



Har du någon förebild?

Tyvärr har jag ingen speciell konstnär som förebild. Det låter kanske tråkigt då jag älskar konst. Jag har liksom ingen speciell förebild annars heller men människor som fascinerar mig är människor som har empati och sympati för andra människor. Människor som kan glädjas åt andras framgångar bland annat.



Vad fick dig att börja blogga?

Först och främst hade jag ingen tanke på att blogga om just min konst utan det var mer en blogg om mig, om Emma Damm. Det är därför som bloggen heter just EmmaDamm.blogg.se. Men senare kom jag på att det faktiskt vore en grym ide att nå ut med min konst. Vid det laget som jag började blogga om min konst fanns det inte så många konstnärs bloggar. Nu har det dock ploppat upp en hel del vilket jag själv kan tycka är ganska tråkigt. Man är liksom inte "ensam" längre om det man gör och hur man vill nå ut. Det blir tuffare och tuffare. Tyvärr.




Om du läser någon blogg, vilken/vilka?


Jag läser en hel massa bloggar, nästan för många. Haha. Favoriterna är först och främst kompisar och nära och kära. Annars läser jag väl dom bloggarna som dom flesta läser. Blondinbella, Kenza och Stina-Lee. Jag gillar bloggar som postar många bilder, en blogg som jag gillar som gör just det är sexandthecittys blogg.




Vad gillar du att läsa om?

Det beror på vilken blogg det är. Är det någon som tar fina bilder så vill jag helst se dom. Är det någon som jag tycker har ettintressant liv så är det roligare och läsa om deras liv. Är det en konstnärs blogg så vill jag så klart se nya alster. Osv.
Kommentarer
Marisa säger:

Hur många besökare har du om dagen ungefär? Det spelar ingen roll hur många, du förtjänar fler! :)

2009-09-29 | 20:47:50
Bloggadress: http://twork.blogg.se/
Sheila säger:

Hej! Tänkte berätta att jag nu säljer en ny nitarväska på bloggen! *Hör av dig om du är intresserad ;)



Hoppas du får en fortsatt fin kväll!

2009-09-29 | 21:50:40
Bloggadress: http://missmexicoiran.blogg.se/
Ronja Zorina säger:

Jag började också med en vanlig, tråkig vardagsblogg.

Tror inte ens jag hade börjat med digital konst än när jag började blogga.



Nu driver jag en konstblogg, eller ja det är meningen att det ska fungera som en sådan iallafall. :)



Så jag antar att jag är en av alla dessa "nya" konstbloggar som poppat upp. :)



Fast.. Vet ju inte när du började men det var väl runt 2007 som jag började lägga ut min konst på bloggen, så jätteny är jag väl inte. ^^



För övrigt, du är grymt duktig!

2009-09-30 | 01:05:35
Bloggadress: http://rze.blogg.se/
Angelica Blick säger:

sv; hej bruden!

Ja, jag och en tjej från stan ska gå ihop, men du fåt jätte gärna hooka upp med oss och gå med oss om du vill? :) PUSS!

2009-09-30 | 10:58:54
Bloggadress: http://ablick.blogg.se/
Dvärghundspossen säger:

Vad kul och smickrande med tjejen som ville göra att arbete om dej. :-)

2009-09-30 | 11:12:21
Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/dvarghundspossensserier

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback