Är KanDee din syster?

 

 

 

Nu tänkte jag svara på en fråga jag får så ofta. Och frågan lyder...

 

Är du och KanDee, eller Sandra som jag kallar henne, verkligen systrar?

 

Nej nej nej och åter NEJ. Vi har inga som helst blodsband. MEN vi har däremot en gemensam halsyster som heter Jennie. Jennie och Sandra har samma mamma och min pappa är då också Jennies pappa. Jennie är helsvensk men bor nu i portugal med sin son då hon en gång fann kärleken där :-)

Men åter till Sandra och mig. Vi är som sagt inte systrar men vi gillade att kalla oss det en gång i tiden då vi var väldigt nära varandra i tonåren. Våran vänskap har varit hattig och dattig hela tiden då vi kan vara ganska lika till sättet hon och jag och det kan lätt leda till tjafs och bråk. Jag tror vi båda kan säga att vi har gått från att älska varandra till att hata varandra flera gånger.
Våra familjer har spelat golf ihop och umgåtts och dom känner fortfarande varandra och har aldrig haft med mina och Sandras bråk att göra.

Det absolut största bråket hade vi för några månader sedan som uppstod när hon startade sin konstblogg och vi blev bittra konkurrenter. När hon startade sin blogg hade jag redan haft en konstblogg på metrobloggen ett tag och hade då precis startat en ny konstblogg på blogg.se. Jag blev irriterad när hon kom med samma idé och hon var lite bitter över att min blogg gick lite bättre än hennes på den tiden. Vi började skriva elaka saker till varandra och i bloggarna och betedde oss som barnungar rent ut sagt. Nu är Sandras blogg mycket MYCKET större än min lilla sketna blogg ;-) Men någonstans där emellan så ringde jag upp henne och vi talade ut. Det kändes skönt och nu är vi kanske inte vänner i dag men heller inte ovänner.

Visst kan jag också bli lite bitter över att det har gått så sjukt bra för henne medan jag står och stampar på samma plats hela tiden. Men då brukar jag fråga mig, tänk om det var jag som var där hon är i dag? Vill jag inte att andra ska unna mig den lyckan och chansen då? JO självklart.


Sandra och jag i portugal juli 2007.
Kommentarer
Nina säger:

Oj vad ni var fina där! Man mår bäst i själen av att försöka acceptera varandra, ingen är felfi och alla har sina brister. Ni delar ju en gudomlig syster ihop, bara det kan vara värt det.

Kram

2009-11-10 | 12:19:43
Kan Dee Drawings säger:

Hej Emma. Vet du? Först blev jag ganska arg när jag läste det här. Jag tänkte, att vad fasiken ska hon ta upp mig och mitt namn igen på bloggen när vi kom överrens om att låta varandra vara i fred. Men när jag närmade mig slutet så kunde jag inget annat än att le. Det kändes så fint på nåt sätt och jag kan inte fatta att du fortfarande hade den där bilden på oss! Haha, Känns som i ett annat liv.



Hur som helst så tycker jag att det är skönt att vi mognat till oss både du och jag och lämnat den onda cirkeln bakom oss. Jag tycker att du är en otrolig konstnär som gör jättefina teckningar och plagg och jag tycker att du har kommit långt och inte alls står och stampar på samma ställe som du beskriver det. Var stolt över din talang och din framgång.



Oj nu blev den här kommentaren längre än vad jag trott. Hur som haver, vi har två saker gemensamt. Konsten och en syster. Och det är två fina saker vi ska vara riktigt rädda om. Ellerhur? :)



Kramar / Kan Dee

2009-11-10 | 12:21:40
Bloggadress: http://kandeedrawings.blogg.se/
Matilda :3 säger:

förlåt om jag inte kommenterar om inlägget nu, men jag gillar vad du har gjort med designen.... jättefint du^^

2009-11-10 | 12:59:11
Bloggadress: http://matildawillig.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

u are a true beauty inside out babe!

puddis

2009-11-10 | 15:53:17
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/
emmy säger:

Oj, jag hade ingen aning om att ni kände varandra! Men du, låt inte såna där småsaker (som att sno din idé med konstblogg) skapa bråk, det blir bara tråk då!

Superfina bilder du har!

Ha det gött :)

2009-11-10 | 17:21:39
Bloggadress: http://emmysdagbok.blogg.se/
mia säger:

varför kan ni inte bara bli vänner igen och starta en shop tillsammans? herregud, ni kunde gå hur långt som helst!

med tanke på att ni båda är otroliga och ritar med så olika stilar.

kram

2009-11-15 | 16:47:25
Bloggadress: http://annamariafrida.blogg.se/
jennie storasyster säger:

GOLDIEHART

javligt fint skrivet av dig .... vadda star o stampar pa samma plats du e ju skitbra o har jattefina foton o malningar o neee i love you

2009-11-16 | 12:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback