Svar på frågor.

Okej, då kör vi!


När började du med att teckna?

2003 började jag gå in för att teckna och göra det till en stor del av mitt liv.

Vad är ditt favoritmotiv?
På teckningar jag har ritat? Oj, i så fall är det nog denna bild.

Kan du leva på att teckna?
Inte riktigt än men det är ju en dröm! Men jag tjänar ju en del på min konst beroende på hur mycket jag säljer från månad till månad.

Hur länge har du tecknat och varför började du?

Jag har tecknat i 6 år och jag började för att jag beställde en teckning av en tjej förrut på en utav mina idoler och blev så sjukt besviken över resultatet att jag kände att jag måste testa hur svårt det kan vara själv. Så på den vägen var det. Jag fick beröm för den teckningen och det var det som gjorde att jag fortsatte, annars hade jag nog inte fortsatt.


Hej Emma! Vilken sorts musik lyssnar du på?
Oj det är verkligen olika, men jag lyssnar inte på hårdrock. Jag älskar Winnerbäck, Per Gessle, Roxette och Gyllene tider.

Var köper/beställer man dina linnen ? :)
Man mailar mig och så berättar jag hur du ska föra över pengarna osv.

Gud så duktig du är. Mina frågor är då om du säljer din konst?
Tack så jättemycket, vad glad jag blir. Och för att svara på din fråga, ja jag säljer min konst.

Riktar du av folk?
Ja, jag ritar av i stort sett allting.

Och vad kostar det? :)
Det är olika beroende på storlek och motiv. Men priser kan du finna här på min hemsida.

Du är riktigt duktig, när började du rita med blyerts?
Tack. 2003 började jag.

Hur mycket tjänar du på att rita?
Väldigt olika.

Hur länge har du hållt på med det här =)?
Läs ovan.

Du målar JÄTTEFINT!!! Vad får du din inspration ifrån?:D
Oj det är olika. Men oftast från mig själv beroende på hur jag mår. Mår jag dåligt visar sig det i teckningarna, mår jag bra visar sig det.

Får du pengar för dina målningar?
Ja det får jag.

Hur ser en perfekt dag ut för dig?
Vilken rolig fråga! Det är en hel sommardag hemma hos mina föräldrar med min pojkvän och hela familjen, vi badar, äter vattenmelon, solar och grillar på kvällen. Det är frid i hjärtat för mig!

Har du någon kille?
Ja det har jag. Sedan ett år och en månad sedan.

Verkligen läcker design. Har du gjort den själv? :)
Tack så jättemycket. Ja den är helt egengjord.

Kan man beställa och köpa en egen bild som du ritar av och sedan trycker på ett linne?
Vad bra att jag fick den frågan här för den får jag så ofta! Nej tyvärr gör jag inte det. Eller jag skulle kunna göra det men linnet skulle bli alldeles för dyrt. Först kostar teckningen och för att trycka upp ett linne med ett nytt motiv kostar mer än om det redan har tryckts upp en gång. Jag måste alltså köpa ett visst antal linnen av tryckeriet och sälja dom för att tjäna på det, om ni ska få ett rimligt och bra pris på linnet. Jag tror ett linne på ca 1000 kronor blir lite väl dyrt ;-)

Heej:) du är verkligen jätteduktig! Hur blir man så bra?
Hej och tack :-) Jag vet inte hur man blir så bra. Och jag vet faktiskt inte om man måste ha en del av det i blodet eller ej. Men man kan nog alltid träna upp det.

Har du övat jätte mycket/länge?
Jag känner inte att jag övar när jag ritar, däremot utvecklas jag ju mer jag ritar.

Hur har du övat för att bli bra?

Som sagt har jag bara ritat på och sedan utvecklas vart efter.

Kan du inte måla av en bild av mej? :)

Jo det kan jag :-) Priserna finner du här.

Brukar du rita på beställning?

Japp.

Favoritbloggar?
Jag har kanske 50 bloggar jag följer men dom jag verkligen läser igenom och blir extra glad av när dom uppdaterat är bland annat mina närmsta vänner, Elina, Torie, syster Jennie och Rebecca. Sedan är det bloggkommentatorerna, Garderobsgrubbel & Byråbekymmer, , Hollywoodspionen och Stina-Lee.

Favoritskiva?
Hmm.. just nu är det Laurel Music.

Var står du politkst?
Höger.

Favoritkonstnärer/designers?

Självklart Avanna, hon är lite utav en förebild. Favoritkonstnärer har jag inte så många. Eller någon jag imponeras av är Myltan. Jag gillar mer småkonstnärer och designers än större och framgångsrikare. Det känns som att vi gör det mer med hjärtat.

Drömyrke?
Att leva som konstnär eller designer.

Shit girl, du kan verkligen teckna. Det var bannemej det finaste jag sett :) Önskar jag själv kunde rita så bra. Om man ska bli så duktig, i vilken ände ska man börja?? Fast alla kan nog inte bli så bra, jag är dessvärre än av dom.
Åh tack så mycket. Börja rita, få ner dina ideer på pappret och fortsätt och fortsätt så utvecklas du med tiden. Ta dig tid för en teckning. Om du inte orkar pilla på den så gå därifrån och fortsätt nästa dag, vecka eller månad, känn aldrig ett tvång. Även om jag vet att alla vi konstnärer gör det mer eller mindre.

Gud så söt blogg du hade! Är det du som har gjort designen själv?

Ja jag har gjort den själv.

Säljer du sånnna?
Tyvärr inte. Jag tycker nog det är mer jobbigt än roligt att pilla med designen.

Vad lyssnar du på för musik? :D

Läs ovan :-)

Heey Emma! måste säga att du målar grymt bra! målar också en del men får aldrig till håret på personer så levande och bra som du! Tänkte bara höra vad du använder för pennor till håret och till porträtt över huvudtaget?? ha det bra!
Tack! Jag vet faktiskt inte varför så många tycker att jag lyckas med hår så bra då jag tycker att det är en utav mina svagheter när det gäller att teckna. Men jag har som regel att aldrig titta på bilden jag målar av i från, om jag nu målar av något, och tänka att det hårstråt ska ligga så osv. Jag tittar på färgen och fallet och sedan gör jag min egen version av håret. Det är omöjligt att ens försöka få alla strån att ligga på samma vis som på fotot. Pennorna jag använder till håret är antingen B eller 2B. Jag vill oftast ha en penna som är lite ljusare och så måste den alltid vara vässad bra så att hårstråna blir så tunna som möjligt.


Hej! Hur går jag tillväga om ja vill köpa ett av dina linnen. Verkligen ascoola! Du har verkligen en talang. Kram Hannah
Maila mig på [email protected]

Hur upptäckte du din tecknar-talang?

Vet inte riktigt, när jag började få beröm för det jag ritade kanske. Frågan är om jag ens upptäckt det ännu, jag utvecklas hela tiden som sagt och kan alltid bli bättre.

Målar du helst av "verkliga saker" eller från en bild?
Från bild. Att rita av "verkliga saker" är lite utav min svaghet men något jag borde träna mer på.

När började du blogga? :D

Oj längesen. Jag hade först Livejournal som jag skaffade 2003 tror, sedan en egen på min hemsida, sedan metrobloggen och nu blogg.se

Går du i nån konstskola eller ritar du bara själv?

Jag ritar bara själv och har aldrig gått någon konstlinje eller på någon konstskola.
 
Vad kostar det om jag vill ha en teckning på Robert Pattinson? Kram!

Olika beroende på storleken. Kika här.

Vilka pennor målar du med? Och vart köper du dom?
Jag ritar med Faber-Castell och Staedtler Mars Lumograph och dom köper jag på Akademibokhandeln och Bokia i västerås.


Tack för alla frågor söta läsare!!
Kommentarer
eleena säger:

Duktig du är !!

2009-03-15 | 19:05:36
Bloggadress: http://elenamikho.blogg.se/
johanna säger:

vilket program använder du för att fixa headern & så vidare ? verkligen superfint.

2009-03-15 | 20:02:01
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

tack för söta svar! har du en bra kväll?

kram

2009-03-15 | 20:13:52
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/
L I N D A säger:

Okej :) men jag väntar nog lite iallafall, men riktigt fina är de! :)

2009-03-15 | 20:22:28
Bloggadress: http://lindaabrahamsson.blogg.se/
Yasse säger:

SV: Oj hann inte fråga nått.. :O

2009-03-15 | 20:30:33
Bloggadress: http://yasues.blogg.se/
asta säger:

måste bara säga att du ritar sjukt bra! :)



/ asta hos asta&kaj!

2009-03-15 | 21:58:38
Bloggadress: http://astaandkaj.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

usch då, hoppas det bara är en enkvällsbasilusk då o att du är pigg imorgon igen.

Har varit seg hela kvällen, somnade efter filmen och maten och blev så där seg och groggy.



kram

2009-03-15 | 22:19:30
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback