Emma ger svar på tal.



Anonym Jessica
om Best friends do it all together:

"Jag har följt din blogg några månader men aldrig kommenterat innan. Har tänkt på en sak ganska mkt när jag ser dina teckningar.....de blir jättefina/bra/lika när du ritar av kändisar! Men alltid när du ritar av "från" huvudet så får de jättekonstiga proportioner? Som den du gör nu. Tjejen till vänster (med solglasögonen) ser ut som en transa?"


Hej Jessica, kul att du följer min blogg. Hela grejen med att rita från huvudet är ju att det inte ska se perfekt ut? Ritar man av något så får man ju näst intill perfektion. Vad jag skulle vilja veta är hur en transa ser ut? Ser alla transor lika dana ut? Kanske det är en transa?
Varför måste man jämt rita något som är perfekt? Jag älskar att kunna ha möjligheten att rita både fritt från huvudet och att rita av något. Har alla människor lika dana proportioner? Nej. Vissa är större upptill och smalare nertill. Vissa har korta överkroppar medan andra har långa. Vissa har ett stramt ansikte medan någon annan har ett brett. Vissa har stora läppar medan vissa ha små. Och så vidare och så vidare.
Visst jag kanske inte har mycket att komma med när jag ritar från huvudet men det är inget jag strävar efter direkt heller, när jag ritar från huvudet ritar jag ju för att det kommer från mig. Det är ju liksom ingen annan som har något med den teckningen att göra what-so-ever. Sen har ju ALLA rätt att tycka som man vill. Det är klart att alla inte kan gilla just allt det jag gör. Men jag ville i alla fall ge svar på tal.
Kommentarer
Amanda säger:

Fin blogg

2009-07-31 | 12:45:17
Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/brunnetmandaa
Marie säger:

Hmm, mysko kommentar. Jag tycker i alla fall att du ritar sjukt bra och min första tanke när jag ser dina teckningar är "varför kan inte jag också teckna så?", inte "det där ser ut som en transa". :S

2009-07-31 | 12:53:52
Bloggadress: http://kritsaft.blogg.se/
Nathalie Saviluoto - MUSIC & Photography säger:

det är ju det som gör det speciellt, alla har ju olika sätt att rita, sjunga osv!

2009-07-31 | 13:29:23
Bloggadress: http://almond.blogg.se/
Natalie säger:

håller med Jessica /

2009-07-31 | 15:32:00
Patrik säger:

Helt rätt baby! Du ska inte bry dig om vad hon säger, du är helt enkelt för bra för att bry dig om en sådan liten människa som har tid att klaga på dig och det du gör!

Fortsätt bara att göra det du är bäst på! dvs RITA!



Jag älskar dig mest av allt i hela världen!

Kyssar från din bebis!

2009-07-31 | 19:43:04
Louise säger:

Nu har jag kollat in den teckningen som hon pratar om och hon har helt fel tycker jag! Det ser verkligen inte ut som en transa! Fast vad vet jag, jag har inte träffat en på ett tag.



Gillar kommentaren du har under bilden i inlägget över :) Fortsätt göra det du gör för det är bra! :D



ha en bra helg

2009-07-31 | 21:19:42
Bloggadress: http://paperandpen.blogg.se/
Alle säger:

Konstig komentar tycker jag.. Det ser ju inte ut som en transa?! Inte i mina ögon iaf.. Men hon får ju tycka som hon vill...

2009-08-01 | 19:16:55
Bloggadress: http://www.gardina.nu
Hanna säger:

Är bilderna du trycker upp på linnen helt från huvudet eller har du ritat av någon bild? Har funderat själv på att trycka upp någon teckning jag har, men vet ej om det är tillåtet om man har ritat av någon annans foto?

Hoppas på svar:) Kram!

2009-08-02 | 19:07:56
Bloggadress: http://hannacandell.blogg.se/
Johannas porträtt & teckningar säger:

Du är så otroligt duktig på det du gör! Bry dig inte om sådana kommentarer!



Kramar! /Johanna

2009-08-03 | 01:02:09
Bloggadress: http://www.johannajagendal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback