Mina drömmar.

För er som inte alls är intresserade av mig och mina tankar så tipsar jag er om att ignorera detta inlägg. Hoho.

Jo det var så att när jag målade vidare i dag och lyssnade på hög musik och boyie sov så började jag tänka en hel massa. Och jag blev helt chockad över vad mina tankar har förändrats. Det jag tänkte på var på framtiden. Hur mina drömmar ser ut i dag. Och så här ser dom ut:

Jag vill först att Patrik, boyie, ska få leva ut sin dröm om att spela fotboll på högre nivå och kanske utomlands. Både jag och Hugo kommer att följa honom wherever he goes. Så om det blir till Österike, Italien eller Umeå. Okej någon liten håla skulle jag inte föredra att bo i men visst skulle jag ställa upp på det.
MEN det är nästa steg som chockar mig så. En helt ny dröm. Och den är att få flytta ut till Tidölindö, en bit utanför västerås. Det är ett ställe vid vattnet och det finns bara fina, och då menar jag riktigt FINA hus där. Det har på senare år blivit lite utav gräddhyllan typ. En villa kostar runt 15 miljoner. Jag är själv halvt uppvuxen där då mina farföräldrar hade ett hus där som min pappa och hans familj spenderade somrarna och ja det är så vackert där.

Men i alla fall där vill jag att vi ska bygga hus en vacker dag då Patrik känner att han gjort sitt inom fotbollen. Jag vet redan halvt hur jag vill att huset ska se ut. I alla fall en del av huset. Jag vill ha en egen vit och ljus ateljé med inglasade väggar som vätter ut mot vattnet. Där ska jag stå och måla hela dagarna och få inspiration utifrån. Av isen, istapparna och snön om vintern. Av vattnet, bryggan och blommorna om sommaren. Självklart skulle det inte skada om jag då kunde leva på min konst så detta var det jag kunde göra hela dagarna. Ååååh jag ser allt framför mig. Helt underbart. Det finns fler saker som skulle kunna tilläggas också men dom sakerna håller jag för mig själv :-)

För två år sedan hade jag skrattat åt denna dröm rent ut sagt. Sedan jag var 12-13 år har min högsta dröm ALLTID varit att flytta till Los Angeles. Det höll alltså i sig i ca 9 år. Och jag skulle ALDRIG bo nära tråkiga västerås. Jag ville bort. Jag ville bo så långt ifrån sverige som möjligt. Jag var tjejen som hade stora USA flaggor i rummet, sängkläder med amerikanska flaggan på och ja, saker som symboliserade USA i hela rummet helt enkelt. Jag var helt besatt. Sen bara poff, pang, bong så var de drömmarna borta? Skönt för jag vill inte bo så långt i från min familj :-P Inte för att jag någonsin tror att vi kommer få en chans att bo där på Tidö men tjaa detta är ju som sagt en dröm. Och drömma får man göra hur mycket man vill. Härligt va? :-)




Ett utav husen på Tidö.
Kommentarer
Linda säger:

riktigt vackert !

2009-12-06 | 00:02:12
linn säger:

du har så himla fin blogg!

p.s jag har en tävling på bloggen "min önskelista" skulle vara jätte kul ifall du skulle vilja vara med :D http://labelsorloove.blogg.se/2009/december/tavling-min-onskelista.html

2009-12-06 | 00:56:25
Bloggadress: http://labelsorloove.blogg.se/
nathalie säger:

låter underbart!

2009-12-06 | 16:58:19
Bloggadress: http://almond.blogg.se/
GG säger:

Håll drömmarna vid liv, man vet aldrig...

2009-12-06 | 17:37:04
Biz säger:

Min dröm har alltid varit, sen jag var liten, detta:

Att flytta till Skåne (är halvskånsk) bo i en lövskog minst 3 kilometer ifrån stan och helst helst helst en kilometer ifrån närmsta granne. Huset ska vara korsvirkeshus med halmtak, ha badkar och en riktig spis... Och mitt yrke: Tecknare, målare, något estetiskt :)

Haha håller mina egna tummar ;P

2009-12-06 | 23:12:15
Bloggadress: http://pinkbiz.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

oj det där ser verkligen megalyxigt ut!

2009-12-06 | 23:52:48
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/
jenna säger:

nej men hallå där, jag kommer ihåg dig från när du ville plugga på smc och jag också skulle göra det! verkade inte bli så för någon av oss, men random att hitta din blogg på bloglovin! kuuul

2009-12-07 | 12:46:50
Bloggadress: http://circaqueenjane.blogspot.com
pappsi säger:

det värmer i hjärtat på mig när man ser hur du

har förendrats puss på dig lilla stumpan

din pappppppsiiiiiii

2009-12-09 | 08:04:30
Sanne säger:

Hej Emma! Shit jag hade nästan glömt Farmor o Farfars hus.. Kommer ihåg hur vi plockade blommor bakom huset, baren nere i källaren och Jularna där! Hoppas du får en mysig Jul!

Många kramar från kusin!

2009-12-15 | 12:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback