Dressmanntiden och nutiden.

Gud vad jag trivs med mitt liv just nu. Jag vill bara att tiden ska stanna upp här och vara så för alltid. Jag vill ha sommar HELA året, jag vill hålla på med det jag gör just nu hela livet... jag vill ha det så här helt enkelt. Men varken sommaren eller mitt liv kommer se ut så här för alltid. Man blir inte direkt rik på att sälja linnen då det kostar as mycket att få fram plaggen. Trycka, köpa in dom osv. Blää jag vill verkligen inte ha något annat jobb än min firma EmmaDamm för det kommer inte fungera att satsa helhjärtat på firman om man jobbar 8:a timmar på ett annat jobb eller så. I bland så önskar jag att jag fortfarande var liten då man slapp ha alla dessa jobbiga tankar. Dom är så jäkla påfrestande..

Jag mår lite illa när jag tänker tillbaka på min tid på Dressmann som säljare vilket Patrik ofta får höra än. Jag gillade dom flesta utav mina arbetskamrater men jag hatade jobbet, att behöva stå i en butik och vara sååååå trevlig och glad i åtta timmar. Och den där jäkla stressen, gick man inte fram till kunden inom typ 30 sekunder eller vad det nu var och var trevlig och frågade om dom ville ha hjälp trots att dom var otrevliga tillbaka så fick man skit för det. En gång jobbade jag och min vän/arbetskamrat Rebecca på en söndag då tog chefen in Rebecca på måndagen och berättade att några kontrollanter (dom har folk som kommer och spelar kunder så dom ska se hur snabb/trevlig/duktig man är mot kunden) minsann hade sett att vi inte gått fram till en kund inom nån minut. herreguuud. Unga människor är inte särskilt poppis i den branchen, vi var som små lärlingar som passade till att vika jeans medan dom "högre" och äldre fick ta fika stup i kvarten.. Speciellt när det var ombyggnad och sånt. Vi hade någon jävla människa som hette Helena som kom och bestämde hur allt skulle hänga i butiken som var helt puckad, jag minns att jag mådde dåligt varje morgon som jag visste att hon skulle komma... Hon fick mig att gråta många gånger den kvinnan, har nog aldrig träffa på någon så arrogant männsika. Nästan alla var rädda för henne. Men så fanns det en speciell kvinna som var helt UNDERBAR, Lotta hette hon. Hon lärde upp både mig och Rebecca från start.. Hon var speciell, henne glömmer jag aldrig.

Nu skiner solen så nu ska jag gå ut och njuta utav den.. man vet ju aldrig när den försvinner...




Förresten är det några av mina läsare som har jobbat eller jobbar på Dressmann?
Kommentarer
M säger:

Skönt att ni haft sol! Jag fick då plaska i pölar på väg till tunnelbanan idag :/

2009-08-11 | 20:18:27
Bloggadress: http://lastchancedance.blogg.se/
daiinaraa säger:

Hej , jag tycker att din blogg är skit snygg !

skulle vilja ha så ! :D

2009-08-11 | 20:26:48
Bloggadress: http://tiiepdaiinaraa.blogg.se/
Anonym säger:

ska vi följa varann me bloglovin? :)

2009-08-11 | 21:27:12
Bloggadress: http://eswalander.blogg.se/
teSz säger:

Men shit va löjligt :P om dom tkr de tar för lång tid efter 30sek kan väl dom gå fram :P



allt bra emma? :)

2009-08-11 | 22:09:06
Bloggadress: http://plastgolv.blogg.se/
Anonym säger:

tack fina du, vad gullig du är!!

natti kram

2009-08-11 | 22:14:44
Bloggadress: http://Karinolofsson.se
Vilhelmina säger:

Men 30 sekunder är ju ingen tid! Jag är ganska privat av mig som kund, brukar vilja gå och titta själv först och bestämma efter hand om jag vill fråga om något eller inte. Har jag en uppenbar fråga går jag och ställer den direkt, men ibland när jag bara går in är jag inte på det humöret. Då kan en expedit som kommer fram för snabbt nästan skrämma ut mig ur affären, haha. xD Det låter kanske lite konstigt, men det finns ju alltid någon annan affär man kan gå in i där man förhoppningsvis får vara ifred och hinna bestämma sig om man vill ha något eller inte.

2009-08-11 | 22:46:54
Bloggadress: http://www.vilhelminaullemar.se/blogg
GFD säger:

Jag håller på dig Emma. Skit i idioterna på Dressman, du kommer att vinna i alla fall.Med Patte, Hugo å pappsen å mamsen + syster går du alltid segrande ur alla strider.

2009-08-11 | 23:07:42
Johannas porträtt & teckningar säger:

Fy vad tråkigt och jobbigt! Tur att du bytte jobb ;D



Kramar! /Johanna

2009-08-12 | 00:01:48
Bloggadress: http://www.johannajagendal.se
Mia säger:

Inte på Dressman, men på en klädbutik i Sturegallerian ;) Tiotimmarspass med ett ständigt leende på läpparna och alltid jaga folk och hjälpa till ;) Huuuu.

2009-08-12 | 10:09:39
Bloggadress: http://www.improveme.se/makeover
emma säger:

fan vad drygt det låter, hatar verkligen sånt

2009-08-12 | 12:05:42
Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/Obscene
Louise - PaperandPen säger:

Nja, jag har inte jobbat på dressman, men jag var kassörska på willys i 6 hemska månader. Helt fruktansvärt,det ända jag gjorde hela dagarna var att sitta i kassan och "blippa" varor. Det gjorde jag ibland 10 timmar om dagen. Jag hade total ångest innan jag skulle till jobbet.

2009-08-12 | 22:52:37
Bloggadress: http://paperandpen.blogg.se/
Felicia säger:

Jag har jobbat på Dressmann och tycker det är ett underbart företag. Att man ska ha ett leende på läpparna och vara trevlig mot kunderna är en självklarhet! Om jag som kund skulle gå in i en butik där det står en surpuppa som viker kläder (också ett måste) och inte ler då vänder jag på klacken och går ut därifrån. Du kanske skulle tänkt dig för innan du började på Dressmann då.

2009-08-21 | 23:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback