Stark.

Det kommer alltid att finnas människor som inte gillar en eller som vill en illa här i livet. När jag var yngre så hade jag väldigt svårt med sådant. Man kan ha kallat mig svag och osäker. Jag tog oftast åt mig. Jag tror att många i tonåren gjorde det. Numera har jag förstått bättre.

Visst man kan i många fall kalla det för avundsjuka när folk klankar ner på en och jag tror att det stämmer många gånger. Men det finns också riktigt elaka människor som verkligen vill en illa. Men som sagt jag tar inte alls åt mig på samma vis längre. Oftast rör det mig inte ens i ryggen för att jag vet att jag är bättre än dom och att sådana människor inte hör till mitt liv och varför ska man då bry sig? Det säger sig självt. Jag har liksom lärt sig att suga åt sig av alla fina kommenater och komplimanger jag får här i livet. Och det är dom människorna och orden man ska bry sig om.

Jag har verkligen blivit en stark människa genom att jag varit en rätt svag människa förr och verkligen fått bygga upp mig. Jag tror det är det bästa sättet att bli stark på, bygga upp sig. Jag har inte alls problem med konflikter längre. Jag tar dom lätt och gärna face to face.
Jag har så otroligt många som älskar mig och stöttar mig i det jag gör och allt här i livet. Jag är inte orolig och tvivlar inte längre på mig själv. Och det spelar ingen roll om någon skulle kalla mig tjock och ful eller dålig konstnär för det rör mig inte längre. MEN konflikten lämnar jag oftast inte då jag tycker att jag har all rätt att försvara mig. Jag vet att jag själv är en otroligt ödmjuk och snäll människa som inte vill någon illa OM inte dom vill mig illa.
Till skillnad från vissa så ger dig mig ingen dålig energi, snarare tvärtom. Det gör mig starkare och får mig att kämpa ännu mer här i livet. Det ger mig liksom kraft, peppar mig. Jag skrattar antingen åt dom eller tvärtom, jag tycker synd om dom.

Jag vet numera att jag är en bra människa. Annars skulle jag aldrig ha så många som älskar mig och det jag gör. Jag behöver inte bevisa det genom att skriva om hur mycket linnen jag säljer hela tiden. Hur ofta jag får mail om hur fint jag ritar hela tiden. Eller hur mycket pengar jag har. För jag känner inte det behovet längre. Jag känner inte att min svaghet behöver sig en kick av att visa hur min framgång ökar. För jag är starkare än att behöva bevisa det hela tiden. Och sådana människor gillar jag. En typisk sådan människa är Anna. Jag menar hon säljer sina plagg på Nelly.se. Hon har kommit långt i karriären MEN hon är inte högfärdig för det. Tvärtom, hon är ödmjuk och alltid snäll.

Vad jag ville säga med detta inlägg var bara att jag har märkt att fan vad STARK jag har blivit.

Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

men jösses..nu började jag lipa..och jag som skulle skynda mig till ica och handla..nu har jag mascara på kinderna.



Gumman!

Puss!

2009-04-20 | 15:00:08
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/
Angelica säger:

känner igen mig i det du beskriver om tonåren, verkligen och nu , nu är man starkare än någonsin !

2009-04-20 | 15:05:48
Bloggadress: http://angelicajarleros.blogg.se/
Angelica säger:

och tack föressnte, jaa jag vill skissa mer, gjorde de jätte mkt när jag var yngre, men jag får aldrig till det nu, jag orkar aldirg, har INGEN fantasi alls.. d är jobbigt och trist :(

2009-04-20 | 15:20:01
Bloggadress: http://angelicajarleros.blogg.se/
Anonym säger:

HOPPAS MÅNGA SOM HAR DET JOBBIGT JUST NU LÄSER DETTA

INLÄGG FÖR DET VAR RIKTIGT BRA SKRIVET.VET ATT DU KOMMER GÅ LÅNGT LILLA GUMMAN.PUSS MAMMA

2009-04-20 | 15:22:06
Mikael säger:

Go you! Håller med dig att det bästa sättet att bli stark på är att ha varit svag någon gång innan. Man kan se tillbaka och känna sig stolt över den man blivit. :D

2009-04-20 | 16:13:44
Bloggadress: http://mierz.blogg.se/
Anonym säger:

hej lille syster vad fint skrivet ... jo jag skulle bara fraga om jag vill kopa linne av dig hur gor jag da da...ja menar ja bor ju langt bort o sa... har inte bastammt annu vilket jag ska ha puss

2009-04-20 | 16:23:49
Jenny säger:

Hej hej :).



Allt bra idag ?



Jag var in på din hemsida och kollade på alla dina drawings och är helt TAGEN av all din vackra konst!

Helt otroligt snyggt med blyers!!!!

Det tycker jag bäst om :).

Framöver VET jag att jag kommer beställa konst av dig :D.



Jo,min bror vart så glad att han började grina och skaka ;).

Dom är nog så glada än att dom köper lite mera än dom kunde förut :) + sparar undan en hel del.



Kram Jenny

2009-04-20 | 17:19:03
Bloggadress: http://mrsjewarg.blogg.se/
pappsi säger:

lilla gumman det var det bästa jag har läst.

det ger säkert hopp för andra som har varit

i likadan situation puss pappppppsi

2009-04-20 | 17:34:39
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

men gud nu blir jag lipig igen när jag ser dina föräldrars söta kommentarer.

Åh Emma, fantastiskt inlägg ( inte bara för att du nämnde mig alltså) , alla ord, känslan..

Ta ingen skit!

Bra!

framtiden tillhör dig!



är det förresten du på teckningen?

kram

2009-04-20 | 18:24:59
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/
Karin säger:

Jättebra inlägg! Teckningen är också skitfin.

2009-04-20 | 20:49:25
Bloggadress: http://engender.blogg.se/
Mia säger:

Håller med pappsen din, såååå bra skrivet! Och så härligt med en person, du, som vågar stå för dig, och också visa vem du är, både innuti och utanpå och vad du tycker, starkt!! En sådan person som du får många vänner (tror jag) men också många osäkra avundsjuka, de som inte kommit så lång med sig själva som du har, du ser vem du är med fel och brister, men är en bra person som vill andra väl, de som är avundsjuka och vill andra illa skulle behöva dig som coach, positive thinking coach liksom!!



Jag skulle också vilja kunna rita så bra som du, eller vara mer kreativ, men jag har andra kvaliteter och tycker det är roligt och upplyftande med människor med talanger såsom dina, det är ju de personerna som ska fortsätta bygga vårt land till en ljusnande framtid!!

2009-04-20 | 21:33:11
Bloggadress: http://fredthevov.blogg.se/
Frida och Linnea säger:

Du har också en jätte fin blogg och du målar jätte fint.

2009-04-21 | 17:16:09
Bloggadress: http://gymnasticstwins.blogg.se/
Linnea och Frida säger:

Vi skrev lite fel för våran blogg heter gymnastictwins.blogg.se Gå järna in och titta lite på våran blogg.

2009-04-21 | 17:31:38
Bloggadress: http://gymnastictwins.blogg.se/
Din Torie säger:

Åh emma, vad lycklig jag blir av att läsa det här! Det kommer nästan en liten tår. Du har SÅ rätt inställning! Du är grym på alla sätt och vis!

2009-04-21 | 18:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback